Una vegada més, quan falten poques hores perquè acabi l'any, em poso a ordenar les pel·lícules que he vist en sales els últims dotze mesos segons les meves preferències. Tinc la sensació que ha estat una collita millor que la del 2013, amb un podi que fa molt de goig. Hi ha hagut pel·lícules molt profundes, molt innovadores, molt completes. Pel·lícules arrelades al nostre moment, que parlen de nosaltres de mil maneres diferents. Tant és que sigui per mitjà de la ciència-ficció, del realisme, de la metàfora... Aquestes són, per mi, les 10 millors pel·lícules que he vist aquest any al cinema:
1. HER
2. Boyhood
3. Locke
4. A propósito de Llewyn Davis
5. Orígenes
6. El amanecer del planeta de los simios
7. Madre e hijo
8. Màgia a la llum de la lluna
9. Alleluia
10. Agost
Cal insistir que són les millors que he vist jo, en sales de cinema. Segur que n'hi ha de magnífiques que no hi són perquè malauradament no he tingut l'oportunitat de veure-les. Pel que fa als motius de la meva tria, només cal consultar els articles dedicats en aquest blog a cadascuna de les pel·lícules. Per deixar clars els referents de comparació, per tant, n'exposo la resta. I, si l'home dels nassos té tants nassos com dies té l'any, jo aquest any he anat al cinema tantes vegades com anys tinc:
11. El desconocido del lago
12. The kings of summer
13. Perdida
14. La isla mínima
15. Hombres, mujeres y niños
16. Musarañas
17. Interstellar
18. El sueño de Ellis
19. Big bad wolves
20. El gran hotel Budapest
21. Lego, la pel·lícula
22. La cueva
23. Noé
24. Frozen
25. El juez
26. The stranger
27. These final hours
28. La venus de las pieles
29. El viento se levanta
30. Borgman
31. Philomena
32. Open windows
33. Líbranos del mal
34. Rec 4
35. Las dos caras de enero
36. Vivir es fácil con los ojos cerrados
37. Relatos salvajes
38. Transcendence
I fins aquí l'últim article de l'any. Feliç 2015 a tothom! I que sigui, aquest any sí, el del principi de tot!