Una vegada més, arriba el moment d'ordenar les pel·lícules que he vist aquest any per primera vegada en pantalla gran (ho explico així per justificar que "Seven", vista a Sitges, no compta) segons l'ordre de qualitat que em sembla que tenen. Evidentment, hi ha decisions molt discutibles, i com sempre hi haurà pel·lícules que ocuparan posicions difícils d'entendre, però aquesta és la gràcia. A banda del tradicional top-10, les posaré totes per deixar clar que n'hi pot haver d'excel·lents que senzillament no he pogut veure. I, sigui com sigui, considero que almenys les 8 primeres són clarament molt bones pel·lícules (la número 1, per mi, és de les que marquen un abans i un després). A partir d'aquí... que cadascú n'opini el que vulgui!
1. DEL REVÉS
2. PAULINA
3. IT FOLLOWS
4. Nightcrawler
5. Calvary
6. El año más violento
7. Fuerza mayor
8. Irrational man
9. Le tout nouveau testament
10. Regresión
***************************************************************************************
11. Maps to the stars
12. Phoenix
13. Whiplash
14. La visita
15. Deuda de honor
16. Langosta
17. Les combattants
18. El capital humano
19. Felices 140
20. El virus de la por
21. Birdman
22. The imitation game
23. Babadook
24. Dheepan
25. Mistress America
26. Marte
27. La cumbre escarlata
28. Los parecidos
29. El xai Shaun
30. La mujer de negro 2
31. Els Minions
32. Absolutely anything
33. White God
34. 45 años
35. Pride
36. Vulcania
37. Una semana en Córcega
38. Anabel
39. Cincuenta sombras de Grey
40. El francotirador
41. Terminator: Génesis
42. Segon origen