login
Inicia sessió

register
Registra't

Petites grans passions

Futbol: Barça 3 - Juventus 0

Deia un analista de Barça TV que, un cop superada la depressió post-Neymar, l'equip no s'havia de proposar substituir-lo, sinó revertir la seva absència en benefici de créixer com a conjunt. Sense l'equip vivint per i per al trident (ara viu sobretot per i per a Messi), Suárez és qui més patirà (de moment està lluny de la seva millor versió), però Valverde està sabent trobar la manera que tot l'equip comenci a funcionar com un rellotge. L'equip està juntet, i és solidari en esforços tant en atac com en defensa. Si intentem continuar donant voltes a l'esquema, podríem concloure que l'equip juga una mena de 4-3-Messi-2 (amb els laterals avançats per poblar el mig del camp), en què l'argentí fa el que li dóna la gana. En un doble sentit: té llibertat absoluta de moviments perquè llegeix els partits com ningú, però al mateix temps tot l'equip treballa de manera fantàstica perquè pugui exhibir tots els seus recursos i el seu talent en l'execució. Valverde està fent una feina magnífica. Messi torna a somriure, i aquest és el millor símptoma.

I això que ahir la cosa va costar una miqueta i, malgrat el resultat final, la primera part va ser molt perillosa. Perquè el Barça tenia moltíssima possessió, però qui arribava amb més perill era la Juve. Bàsicament perquè el Barça no aconseguia reeixir en els dos aspectes vitals en el seu joc: la circulació de pilota (massa lenta) i la pressió alta (massa imprecisa). Però el gol de Messi just abans del descans no va ser qüestió de sort: feia deu minutets que l'equip estava aconseguint revertir de mica en mica la situació. I és que el rival d'ahir era un gran, per moltes baixes que tingués, i ningú va dir que seria fàcil. La segona part ja va ser gairebé una exhibició, i l'equip va demostrar que pot competir contra qualsevol. Falta, però, veure com respondrà la segona unitat quan comencin les imprescindibles rotacions, que Valverde ha de saber administrar amb seny i rigor.

I una última consideració: els analistes diuen sovint també que el Barça juga a un esport similar al futbol però que és una altra cosa. És una manera especial de jugar. Tots ho sabem. Si afegim aquest raonament al ja esmentat que no cal pensar a substituir Neymar, només cal una mica de temps per gaudir plenament de Dembélé. Deixem-li temps perquè s'adapti. Qui ens ho havia de dir després d'aquest estiu, però de moment tot pinta força bé. Torna la il·lusió.

Comentaris (5)14-09-2017 00:18:15

Kotch Bandar, 18-09-2017 19:20:17

Me está gustando el equipo, la idea y la movilidad que últimamente se está viendo. Atrás queda el 4-3-3 inamovible (excepto por el 3-4-3 que creo nunca nos ha funcionado excepto el día del PSG) y ahora mismo hay muchísima variación táctica. Ya sea con un 4-2-3-1 o con un… lo que sea que sea esa alineación, opino que el principal eje es el que en su momento buscó Guardiola: balón a Messi y el resto del equipo a ayudarlo a jugar. Y la verdad es que no creo que se equivoque este planteamiento porque… ¿quién es el que está llevando al equipo desde hace ya muchos años? Esto puede ser un arma de doble filo, pero es lo que se está trabajando. La cuestión es que el día que se bloquee Messi pueda aparecer otro, o que los jugadores sean capaces de hacer algo sin Messi a parte de ayudarlo, y si los jugadores que se presuponen titulares no pueden por cualquier cosa que al menos unos “suplentes” con ganas puedan mejorar. Me gusta hacer la comparación entre Gomes del año pasado y Denis de éste: el año pasado salía Gomes y no sabía qué hacer, estaba sin ganas, superado siempre; y este año el primer recambio es Denis y sale con ganas de demostrar que sabe, jugándosela cuando tiene que hacerlo y buscando el balón (IMPORTANTÍSIMO). Puede que seamos un poco injustos con Gomes pero las sensaciones que dan ambos jugadores son extremadamente diferentes. Hay una frase de una psicóloga deportiva que dice que “los entrenadores están acostumbrados pedir lo que necesitan, no ven lo que tienen y juegan en consideración”. Creo que Valverde aquí está haciendo una labor especial, sabe que no tiene para jugar un 4-3-3 y no va a forzar (o al menos pensaba esto hasta el otro día) y por eso puede meter variantes para que Messi quede liberado y pueda disfrutar. Y así disfrutamos. Por supuesto llegarán las derrotas y todo lo que digamos ahora podrá o no cambiar pero al menos en un principio las críticas al equipo están desapareciendo.

davidcuencadavidcuenca blog, 18-09-2017 23:09:56

Además del protagonismo de Messi, yo creo que la principal obsesión, más allá de dibujos, de valverde (y además así lo verbaliza siempre que puede) es que el equipo juegue juntito. Y lo está consiguiendo. Y así vuelve el fútbol de toque y posición.
Es que lo que me gusta de Denis es justamente eso: que confía en sí mismo, que pide el balón, que se ofrece siempre bien para que los compañeros lo encuentren y que arriesga cuando (y sólo cuando( es necesario. Fundamos tú y yo su club de fans?

davidcuencadavidcuenca blog, 18-09-2017 23:47:58

Nou article

Kotch Bandar, 19-09-2017 00:05:53

Jajajaja. Club de fans ya creo q tiene, xo no m importaría pillarme su camiseta. Lo veo como el Iniesta d la era Rijkaard (esperando la oportunidad de darle continuidad por encima de Deco) o el Asensio del Madrid. Ambos casos salvando las distancias, claro: Iniesta solo va a haber 1, y Asensio es ya titular de por sí (aunque a Denis le veo muchísima más cabeza xa aguantar el estrellato)

davidcuencadavidcuenca blog, 19-09-2017 00:18:14

Hay un detalle que puede acabar de poner en contexto al personaje: este verano recibió una tentadora oferta del Nápoles, qu eademás le ofrecía la titularidad, pero la rechazó porque está convencido de triunfar aquí (nada que ver con la actitud de vividor de Arda). Coincidimos de nuevo: además de talento, el chico tiene la cabeza muy bien amueblada.

Escriu un nou comentari:

Comentari extern

Nom:


Registrar-me a flog.cat

Usuaris registrats

Usuari de flog.cat:

Contrasenya: